Co warto wrzucić w koszty prowadzenia firmy?
Każdy obywatel naszego kraju musi się rozliczyć ze skarbówką ze swoich przychodów w każdym kolejnym roku. Wolni od tego nie są oczywiście przedsiębiorcy, którzy mają szczególnie dużo faktur i dokumentów do rozliczenia. Ponieważ mało jest właścicieli firm, którzy znają się nie tylko na swojej branży, lecz i na księgowości, mało kto wie co można wrzucić w koszty prowadzenia firmy – by odliczyć to później od podatku. Przygotowany tekst krótko to wszystko wyjaśni!
Co można odliczyć od podatku?
Dzięki wykazaniu tego, jak wielkie zostały poniesione w konkretnym roku rozliczeniowym koszty w firmie, można odliczyć je od podatku, który trzeba będzie zapłacić. Wiadomo, że działalność każdej firmy to nie tylko zyski, ale i pewne inwestycje oraz wydatki – na sprzęt, niektóre towary itp. Warto wiedzieć, że każdy wydatek, który pozwala wygenerować zysk, a więc jest potrzebny w danej firmie, jest poniesionym przez nią kosztem – można go zatem od owego podatku odpisać.
Co może być uznawane za koszty w firmie?
Koszty odliczone od podatku mogą przyjmować różną formę. Są to bowiem rozmaite wydatki, jakie były potrzebne i jakie zostały przez daną firmę poniesione. Mowa między innymi o wynagrodzeniu pracowników, rachunkach poniesionych za media i usługi telekomunikacyjne, kosztach wynajęcia biura i opłacenia jego wyposażenia, czy też wydatkach poniesionych na reklamę. W grę wchodzą także między innymi opłaty za wyjazdy służbowe, usługi księgowe i prawne, odzież firmową, ważne szkolenia, a nawet zakup firmowego auta. W pewnych sytuacjach od podatku można odliczyć nawet składki na ZUS. Jak widać, lista jest bardzo długa! Warto więc wykorzystać wszystkie możliwości i zapłacić mniej.